środa, 9 listopada 2011

Ozdobny inicjał M


      Ostatnio pracuję jak szalona co owocuje również zwiększoną częstotliwością postów :) Zapowiadam wszem i wobec, że niebawem dokończę kilka kolejnych prac, którymi także nie omieszkam się pochwalić ;) , a które tymczasem śmieją się do mnie z biurka swoimi niewypolerowanymi facjatami. Aktualnie ogromnie inspiruje mnie średniowieczne rękopiśmiennictwo. Natchnęło mnie do tego stopnia, że poczyniłam ów wisior. Dlaczego właśnie M nie muszę chyba tłumaczyć :) zasadzam się jednak na kolejne inicjały ponieważ rozsmakowałam się i czuję pewien niedosyt...


      Inicjał to nie tylko początkowe litery imienia i nazwiska, to również litera rozpoczynająca rozdział lub wydzielone części tekstu, która z całości wyróżnia się wielkością, kształtem, kolorem lub ozdobami. W średniowieczu inicjał zdobił stronę rękopiśmiennej książki. Wykonywaniem inicjałów, zdobieniem ręcznym jak też przepisywaniem ksiąg zajmowali się zakonnicy. Inicjały dzielą się na inicjały figuralne (wypełnienie litery postaciami ludzkimi lub nawet całymi scenami) oraz inicjały ornamentalne (ozdoby geometryczne albo motywy roślinne i zwierzęce).



Dorzucam jeszcze jedno maleństwo - również M :) a jakże! Tym razem wisiorek jest przesprytny - bowiem DWUSTRONNY!

 

Zapraszam serdecznie: 

 


5 komentarzy:

Jola pisze...

Pomysł na inicjały rewelacyjny, a litera M w Pani wydaniu jest poezją. Pozdrawiam serdecznie :)

Shenny pisze...

Zgadzam się z Jolą, świetny pomysł, no i wykonanie jak zwykle idealne. Czekam na więcej! :))

Filomena pisze...

Bardzo ładne. Widzę, że żywica poszła w ruch :) też się noszę z takim zamiarem.

ARTCORE SILVER pisze...

dziękuję dziewczyny :) jesteście kochane!

Unknown pisze...

Gdy zobaczyłam po raz pierwszy te Twoje inicjały, chyba w Brocante, prawie mnie zmiotło z fotela. Wisiorki są boskie i życzę Ci, aby znalazła się osoba czująca temat, która zostanie kolekcjonerem tych arcydziełek.